Thursday 18 February 2016

Step By Step


Bermula 3 Jan 2016, Aku menjalani rawatan kesuburan di Hospital Pantai Kuala Lumpur. Ujian Darah yang telah di buat semasa D12 menunjukkan aku kekurangan Vitamin D, Vitamin ini sangat penting ya untuk membantu meningkatkan tahap kesuburan.. Rajin-rajinla berjemur pepagi dalam 20 minit setiap hari... Aku kena makan daily pil vitamin D selama sebulan atau 50 hari bergantung pada keputusan pemeriksaan darah pada D18 next cycle.

TVS juga menunjukkan aku mempunyai Rahim Terbalik (RU) dan tiub sebelah kanan agak tinggi. Namun begitu Puan Dr Maklumkan tiada masalah serius kerana banyak kes IVF berjaya walau mempunyai RU. Itu semua kuasa Allah aku redho....

Jika tiada halangan dan semuanya berjalan lancar mengikut prosidur Puan Dr, aku akan menjalani prosidur IVF sama ada pada bulan 3 atau 4 berdasarkan rangsangan telur2 aku nanti... InsyaAllah




2 comments:

  1. Dhia beli vit D kat farmasi PHKL ke? atau beli kat farmasi luar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PHKL, dah buat treatment kat situ.. Tapi agak mahal le.. Anggaplah bercuti di PHKL hehe

      Delete